Re: вот так и заканчиваются проверки


Автор сообщения: Необразованный
Дата и время сообщения: 22 April 2008 at 19:47:05:

В ответ на сообщение: Re: вот так и заканчиваются проверки

> А факт состоит в том что мы не знаем реакцию православия на собственно поправку.

Не вступая в дискуссию, отмечу, что реакцию русского православия на собственно поправку мы, может, и не знаем, а вот, к примеру, реакцию патриарха Филарета и Собора 1621 на григорианскую пасхалию и календарь - знаем:

СОБОРНОЕ ИЗЛОЖЕНИЕ 1621 ГОДА
О КРЕЩЕНИИ ЛАТЫНЬ

От божественных писании, и от святых правил собрание великаго господина смиреннаго Филарета патриарха царствующаго града Москвы и всея Русии. и сошедшихся к нему митрополитов, и архиепископов, и епископов. Макария митрополита Новгородскаго. Варлама митрополита Ростовскаго. Корнилия архиепископа Вологодскаго. Арсения архиепископа Суздальскаго. Пафнутия архиепископа Тверьскаго. Рафайла епископа Коломенскаго. о крещении латынь и о их ересех.

...

А римляне и инии мнози латынских ересей ученицы, такоже с Мантаном и мудрствуют и действуют. и попом своим женитися не повелевают. и сим чистыя законы брачныя, и ложа нескверныя разрушают. и попы их будто для чистоты не женятся, а меншицы сии реч блудницы держат, и с ними убо тайно блуд творят, и в сем греха себе не ставят. и пасху превратиша же, при державе царя Ивана, как ис подо Пскова Стефан король отшол. и тому лет немного боле, 40. по се настоящее лето, седмь тысящь 129-е. и многажды с жиды пасха их сходится. и о сем обличает их святых апостол правило 7-е. Аще которыи епископ, или презвитер, или диякон, святыи день пасхи прежде времене со июдеи празднует, да извержется. И о том же правило Антиохия Сирския, 1. вся дерзающая разрушати повеленная заповеди, святаго и великаго собора, иже в Никии, собравшеся пред пришествием благочестия, благочестиваго царя Констянтина, о празднице святем спасенныя пасхи, неприобщеном быти, и отверженом святыя церкве. аще пребудет любоперлив востающе на добро наученая, и се речено да будет о простых человецех. и аще кто от предстатель церкве, епископ, или поп, или диякон, по заповеди дерзнет на развращение людей и мятеж церковным особствовати, и с жидами творити пасху, того святыи собор отселе уже чюжда осуди от церкве.
Толкование. О сем речено есть, и в седмем правиле святых апостол. яко аще со июдеи сотворит пасху презвитер, да извержется. тожде убо и се правило повелевает. яко аще кто мирскии человек преступает взаконеное пасхи предание, со июдеи, или о себе един во ино время творит пасху, да есть непричастен, и от церкве изриновен да будет. ащеже есть причетник таковое творя, да извержется. и да будет лишен отнюд святительския чести и имене. и причетницы еликоже их приобщаются ему по извержении, и тии да будут извержени.

...

О новом календаре.
По седми же тысящех лет, в царство государя царя и великаго князя Ивана Васильевича всея Русии, как пришол Польской король Стефан Оботур ис под Пскова. и с папою Римским, да с цысарем и со инеми державцы западных предел, переменили календар, еже о пасце християнской. но уставили закон новой себе о том. и пасха их с пятию патриархи вселенскими, и со всеми християны не согласуется, иногда напреди, иногда последи. часто же и с жиды бывает. и о том все правила свидетельствуют. иже кто празднует пасху с жиды, той есть проклят.
...

http://ancient-orthodoxy.narod.ru/doc/1621.htm



2774. Применение общепринятой методологии - Я.В.Татаринов 11:03 21.04.08 (337)
К списку тем на странице